Adidas och Coinbase Proklamerar Ett Litet Samarbete
Adidas meddelade igår ett nytt kliv in i Metaverse när man tillkännagav att man lanserar en avatar plattform tillsammans med Ready Player Me.
Adidas meddelade på tisdagen att företaget samarbetar med Ready Player Me, en cross-game avatarplattform för metaverse. Adidas och Ready Player Me kommer att lansera en personlighetsbaserad AI-genererad plattform för att skapa avatarer med Adidas Originals Ozworld-skokollektion. Adidas fortsätter alltså sin väg in i metaverse och NFT världen när företaget meddelade att det har samarbetat med Ready Player Me på tisdagen. I grund och botten är Ready Player Me en avatar-plattform för flera applikationer designad specifikt för metaverse.
Ready Player Mes teknologi låter människor utforska olika virtuella metaverse världar med en enda identitet. Plattformen Adidas Originals lanserar är kopplad till företagets senaste skosläpp från Ozworld.
Adidas Ozworld
Adidas futuristiska sneakers med namnet Ozworld lanserades ursprungligen på nittiotalet och hade en dynamisk adipren-dämpad yttersula och ovandel. Genom att samarbeta med Ready Player Me kommer fans att kunna skapa metaverse avatarer som använder varumärket Adidas Ozworld.
”Varje unik avatar kommer att kunna passera webben genom ett skräddarsytt samarbete med Ready Player Me”, sade Adidas på tisdagen. ”Detta är det första varumärkespartnerskapet som tänjer på gränserna för plattformen – erbjuder interoperabilitet i generativa avatarer med över 1 500 olika metaverse-appar och spel.”
Adidas är inne i NFT och metaverse med många olika idéer där Kryptovalutaguiden rapporterat om samarbeten med Coinbase och The Sandbox i slutet av november 2021. Och följande månad i december presenterades samarbete mellan Adidas och Bored Ape Yacht Club (BAYC).
Relaterad Läsning
Följ Oss På Sociala Media
Senaste uppdateringarna
– Investera tryggt & säkert i Kryptovalutafonder hos Avanza & lägg in i ISK sparandet –