JP Morgan Är Fortsatt Positiva Till Metaverse
Den Amerikanska bankjätten JPMorgan kommunicerar ut att framväxten av Metaverse kommer att medföra behovet av nya tjänster och affärsmodeller skräddarsydda för den digitala eran. Pa ssande nog levererar man en guide för hur bolag kan agera för att hänga med i det nya Metaverse klimatet.
JO Morgan hävdar att det nya landskapet med Metaverse i fokus inte betyder att företag bör avstå från att utforska metaversen – och för företag som är intresserade av att gå in på den här vägen har JPMorgan några goda råd.
I en ny rapport sade banken att ”några av de befintliga tjänsterna och affärsmodellerna vi är bekanta med kommer att fortsätta att existera” i metaversen, men den digitala eran kommer också öppna ”en helt ny värld av sätt att engagera sig som vi förväntar oss kommer att leda till unika nya tjänster och affärsmodeller.”
JPMorgan noterade att,
”Allt i metaversen kommer inte att vara relevant för alla företag. Det finns dock mycket liten nackdel med att ta tillfället i akt att utforska möjligheterna.”
JP Morgan Tipsar
Banken har också en lista med ”några nyckelfrågor att överväga”:
- Hur skulle din affärsmodell och/eller övergripande organisation påverkas om det ägnades mer tid åt att interagera,
handla och umgås i virtuella världar? Skulle det bli någon påverkan överhuvudtaget? - Om ditt företag och ditt varumärke var i metaversen, vilket värde skulle du kunna skapa för samhället? Skulle du vara en deltagare eller tjänsteleverantör?
- Vilka är de autentiska upplevelserna och tjänsterna i min organisation som är meningsfulla i ett virtuellt ekosystem?
- Om du är ett konsumentinriktat varumärke, finns det en möjlighet att skapa nya marknadsföringskanaler genom upplevelser, digitala varor, sponsring och en varumärkesnärvaro på fastigheter?
- Har du talangen internt för att hjälpa dig att navigera i metaversen? Finns det en videospels- och/eller kryptoentusiast i laget som du kan lyfta fram och positionera för att hjälpa till att utbilda den bredare organisationen?
- Om du vill ha en närvaro eller skapa en upplevelse i metaversen, har du den interna kompetensen för att göra det själv?
- Affärer i den verkliga världen förblir prioritet. Om din verksamhet är begränsad i tid och ekonomiska resurser, vad är storleken
av värde som har tillkommit från att uppfattas som en first mover i en framväxande sektor? - Hur viktigt är det för ditt företag att rikta in sig på en yngre generations publik och tekniska undergrupper?
- Har dina konkurrenter en närvaro i metaversen?
Samtidigt följer rapporten bankens senaste metaversa drag att starta en butik i Decentraland, en blockchain-baserad digital värld där användare kan bygga virtuella utrymmen. Noterbart verkar det finnas en bredare trend inom branschen där stora företag försöker ta sin del av den framtida digitala världen genom att lämna in metaversrelaterade varumärkesansökningar.
Hittills i februari har New York Stock Exchange (NYSE), världens största börs, liksom den amerikanska snabbmatsmästaren McDonald’s, lämnat in NFT- och metaverserelaterade varumärkesansökningar.
Relaterad Läsning
Aktuella kryptovalutakurser
Bitcoin Live Kurs och historiska grafer
Ethereum Live Kurs och historiska grafer
Binance Coin Live Kurs och historiska grafer
Se världens 2 500 största Kryptovaluta Live Kurser här.
– Investera i Kryptovaluta – använd alltid seriösa plattformar som eToro, Binance & Crypto.com –