Den 17:e Juni signerade Donald Trump det som beskrivits som ett fredsavtal i kriget mellan Israel/USA och Iran i Versailles. Samma dag signerade en fredsförhandlare från Pakistan samma överenskommelse. 

Flera problem finns med detta. Dels så var Israel överhuvudtaget inte ens med i förhandlingarna. Trump berättade kaxigt att han skickat en kopia till Israelerna när avtalet proklamerades vara klart för signering några dagar innan det också signades.

Ett annat problem med avtalet är att det är ett avtal om eld upphör i 60 dagar, där man skall förhandla om ett slut på kriget. Det är och har aldrig varit ett fredsavtal. All världens marknader reagerade som om det var ett avtal om Fred i kriget mot Iran och aktie- och kryptomarknader steg i slutet av veckan som gick och oljepriset sjönk som en sten.

Trump tillbaka hos Israel?

Donald Trump dissade som nämnt Israel rejält i samband med att han presenterade avtalet som han tror skall avsluta kriget mellan Israel och Iran. Den största sågningen var kanske att han tyckte Syriens president, den gamle IS krigaren var bättre lämpad att bekämpa Hezbollah än vad Bibi Netanyahu och Israel är

Nu igår den 21:a Juni gick dock Trump ut på sociala media och hotade Iran med att bomba skiten ur dem igen. Om de inte hanterar Hezbollah. I förrgår bombade Sionisterna Libanon och mördade ett 40-tal personer och bröt den så kallade vapenvilan direkt. Trump kunde och borde ha fördömt detta förstås. Han borde visat lite stringens i sin kommunikation men såklart inte. Igår hotade han alltså Iran igen och skyllde hotet på att Iran ej hanterar Hezbollah.

Aktiemarknader lär dyka igen under måndagen. Oljan lär öka i pris och kryptomarknaderna? Ja kryptomarknaderna har gått ner sedan Trumps nya helt oförutsägbara utspel…så räkna med en negativ måndag.

– Följ bitcoinkursen och köp bitcoin på trygga kryptobörsen Coinmotion –

Följ Oss På Sociala Media

Senaste uppdateringarna