fbpx

Crypto.com Lanserar NFT i Samarbete Med UFC

I går tisdag avslöjade kryptobörsen Crypto.com lanseringen av den första NFT:n i samarbete med UFC

 

Enligt bolagets pressmeddelande kommer UFC:s nya NFT-serie att inkludera digitala samlarobjekt som målningar för fight night, eventaffischer, mästerskapsbälten, fighter-profiler och avatarer. Nu på torsdag kommer samlingen av NFTs kända som ”UFC 268 Packs” att släppas. Den kommande matchen ”UFC 268: Usman vs. Covington 2” kommer att ha kampaffischer och bältesdesigner. NFT:erna kommer att vara tillgängliga för köp för fans ”så länge lagret räcker.”

I juli skrev världens största underhållningsföretag för MMA, UFC, ett sponsringsavtal på 175 miljoner dollar med Crypto.com. Under en presskonferens på Madison Square Garden i New York City tillkännagav UFC-presidenten Dana White avtalet, som han sade var organisationens största sponsringsavtal hittills.

Samarbetet är ytterligare ett viktigt steg i integrationen av krypto- och sportbranschen. Crypto.com är mycket intresserade av UFCs världsomspännande fanbas, som har över 625 miljoner fans runt om i världen.

Crypto.com lanserade nyligen en reklamkampanj med Matt Damon, känd för sina storfilmer som Elysium, Jason Bourne, Oceans Eleven och många fler. Dessutom har Crypto.com samarbetat med National Hockey Leagues Montreal Canadiens, Formel 1, NBA laget Philadelphia 76ers, den italienska Serie A fotbollsligan, Paris Saint-Germain och den kända musikern Snoop Dogg.

Crypto.com grundades 2016 och har en bra bit över 10 miljoner kunder med världens snabbast växande kryptoapp, tillsammans med Crypto.com Visa Card – världens mest populära kryptokort program. Den nya annonskampanjen, ”Fortune Favors the Brave”, med Matt Damon i huvudrollen, är regisserad av Oscarsvinnaren Wally Pfister och producerad av David Fincher, lyfter fram företagets egna etos, samtidigt som den inspirerar dem som vill ändra historiens gång med en tidlös fras som uttalades första gången för tusentals år sedan.

LÄS MER – Crypto.com – mer information på bolagets hemsida.

Crypto.com grundades 2016 och har idag över 10 miljoner kunder och kanske världens allra snabbast växande kryptoapp, tillsammans med Crypto.com Visa Card – världens största kryptokortprogram – Crypto.com Exchange och Crypto.com DeFi Wallet. Crypto.com NFT är den främsta plattformen för att samla och handla NFT:er, noggrant utvalda från världarna av konst, design, underhållning och sport. Läs vår Crypto.com Recension här.