fbpx

Tiffany’s Ger Sig In i NFT Världen

Tiffany & Co., ett av de mest framstående varumärkena inom lyxvaror i över ett sekel, meddelar att man lanserar en egen serie NFT:er.

Juveleraren antydde sin kommande NFT försäljning, som startar den 5 augusti, genom att twittra ut en video av ett pixlat rutnät som avslöjar: NFTiff. Tweeten specificerade också ett pris på 30 Ethereum (drygt 51 000$ till dagens pris).

Tiffany's NFT kollektion

En bild som delas av den inflytelserika NFT-handlaren Cozomo de’ Medici (Snoop Dogg) pekade på en beskrivning av NFTiffs som specificerade att erbjudandet skulle vara en serie digitala och fysiska hängsmycken, gjorda för ägarna av Cryptopunks som skulle likna de NFTs de redan äger.

Webbplatsen som tweeten länkar till säger att erbjudandet kommer att ha ett begränsat utbud på 250 NFTiffs, den första NFT-produkten som erbjuds av Tiffany & Co., introduceras efter att företaget har flirtat med att dyka djupare in i Web3 i flera månader.

I mars gav sig Tiffany & Co. in på NFT-området för första gången med sitt köp av en Okapi NFT från Tom Sachs. Återförsäljaren av lyxvaror ska ha köpt NFT för 380 000 dollar och har sedan dess angett den som företagets profilbild på twitter.

Följ Oss På Sociala Media

Senaste uppdateringarna varje dag.