fbpx

Formel 1 har förnyat sitt partnerskap med börsplattformen Crypto.com, och förlängt avtalet till 2030 då båda parterna försöker dra nytta av sin expanderande kundbas.

Det förnyade partnerskapet innebär att Crypto.com fortsätter vara en stor sponsor vid viktiga Formel 1-evenemang, inklusive Miami Grand Prix, där de har varit titelsponsor sedan loppets start 2022.

Affären, som först ingicks 2021, markerade Formel 1:s intåg i kryptovärlden vid en tidpunkt då digitala tillgångar upplevde explosiv tillväxt.

– Investera i kryptovaluta i utmärkta eToro appen –

Det första partnerskapet positionerade Crypto.com som sportens officiella kryptovalutasponsor och globala partner för den då nya Sprint-kvalserien.

För Crypto.com var affären en del av en aggressiv marknadsföringskampanj för att etablera sig som ett känt namn inom den digitala finanssektorn. Sedan 2021 har båda parter skalat avsevärt. Formel 1 har nu en global fanbas på 750 miljoner, en kumulativ TV-publik på 1,5 miljarder och 96 miljoner följare på sociala medier.

Crypto.com, som hade färre än 10 miljoner användare när partnerskapet började, hävdar att deras plattform nu betjänar mer än 100 miljoner kunder över hela världen, enligt ett uttalande på torsdagen.

Crypto.coms marknadsföring har vilat mycket på sportsponsring.

Förutom Formel 1 har den Singapore-baserade plattformen säkrat avtal med UFC, FIFA och Los Angeles Lakers, och döpt om Staples Center till Crypto.com Arena i ett högprofilerat drag där man betalade 700 miljoner dollar för 3 år sedan.

– Investera i kryptovaluta i utmärkta eToro appen –

Följ Oss På Sociala Media

Senaste uppdateringarna

Bäst Kryptobörser – läs om Crypto.com, Coinbase, Kraken, Binance, Trijo, , eToro, Firi & 30 andra kryptobörser