fbpx

Starbucks Ger Sig In i NFT-Världen

Starbucks lanserar nu sina första premium NFTs för $100 per styck. Efter att dess gratis NFT:er fått betydande värde, släpper den polygonbaserade Starbucks Odyssey-plattformen sina första betalda samlarobjekt.

Kaffejätten Starbucks tar betydande steg in i Web3 med sitt Starbucks Odyssey-belöningsprogram på Ethereums sidokedjenätverk Polygon, som för närvarande är öppet i beta för begränsade användare. Och efter att ha släppt några gratis NFTs till tidiga användare, kommer man nu att lansera sitt allra första betalda samlarobjekt.

Starbucks Odyssey lanserade den begränsade upplagan av Siren Collection idag klockan 15.00. ET (amerikansk östkusttid) för betaanvändare av plattformen, som erbjuder upp till 2 000 NFT:er som kommer att säljas för $100 styck. Varje unikt konstverk är inspirerat av märkets ikoniska logotyp – en ”super sjöjungfru”, som företaget en gång beskrev det.

NFT-marknaden tog stryk under senare hälften av 2022, tillsammans med resten av kryptomarknaden, men verkar nu ta fart igen: den totala försäljningen steg över 2 miljarder dollar i februari, den högsta summan sedan före marknadskraschen i maj förra året. De dyraste Starbucks NFT:erna från den första gratiskollektionen har sålts för knappt 2 000 dollar styck.

Investera i Kryptovaluta gör du enklast hos världens största Binance eller på svenska banken Avanza

Följ Oss På Sociala Media

Senaste uppdateringarna varje dag.

– Investera i Kryptovalutor gör du enklast hos Binance eller Avanza