fbpx

McDonalds x Metaverse

Nu hakar världens största snabbmatskedja McDonalds på metaversetrenden med 10 varumärkesansökningar med sikte på att ta position i meta framtiden.

Amerikanska snabbmatsmästaren McDonald’s är det senaste stora varumärket som tagit ett steg in i metaverse genom att lämna in inte mindre än tolv varumärkesansökningar den 4 februari, varav elva hänvisar direkt till virtuella restauranger, kaféer, konserter och andra virtuella tjänster, varor och evenemang.

Varumärkesadvokaten och grundaren av Gerben Intellectual Property Josh Gerben tog först upp ansökningarna på Twitter och pekade ut 10 ansökningar som lämnats in av snabbmatskedjan.

Dessa anmälningar indikerar att företaget många planerar att erbjuda ”en virtuell restaurang med faktiska och virtuella varor” och ”driva en virtuell restaurang med hemleverans.”

En av ansökningarna begär att få varumärket ”Virtuella mat- och dryckesprodukter” och ”Nedladdningsbara multimediafiler som innehåller konstverk, text-, ljud- och videofiler och icke-fungibla tokens” (NFT).

McDonald’s inkluderade också sitt varumärke McCafe i Metaverses varumärkesansökan. Varumärket strävar också efter att varumärket ”Virtuella mat- och dryckesprodukter” och ”Nedladdningsbara multimediafiler som innehåller konstverk, text-, ljud- och videofiler och icke-fungibla tokens.”

Aktuella Kryptovaluta Kurser

Följ de 2 500 största Kryptovalutorna här. Live kurser med historiska grafer.

Bitcoin Live Kurs och historiska grafer
Ether Live Kurs och historiska grafer
Binance Coin Live Kurs och historiska grafer

…se världens 2 500 största Kryptovaluta Kurser här.


– Investera i kryptovaluta – använd alltid endast seriösa plattformar som eToroCrypto.com Binance